مطالعات طراحی معماری خانه هنر
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
مطالعات طراحی معماری خانه هنر

تاریخ ایجاد 16/07/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 121 برگ ورد   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  11  
 


بخشی از مطلب
البته برای هنر، نمی‌توان مانند اشیا و عناصر طبیعی، فرمول یا ضابطه خاص تعیین نمود، و از نظر منطقی، جنس، فصل و حد آن را ترسیم نموده و تعریف علمی از آن ارائه داد؛ چرا که هنر، امری معنوی است و در دل آن نوعی اشراق و شهود نهفته است.
 
توضیح این‌که، در جهان هستی امور معنوی قابل تعریف منطقی نیستند البته برای درک امور ذوقی و روحی به ارائه تعریف روشن از آن‌ها نیاز نیست. درک و کشف ذوقی و وجدانی هنر و یا دریافت بی واسطه از آن مهم است، نه تعریف انتزاعی و منطقی. این موضوع تنها به هنر و زیبایی محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از معانی بسیط و مجرد مانند وجود، حکمت، علم، عرفان، ادب، محبت، عدالت را نیز در بر می‌گیرد. از این امور نمی‌توان تعریف حقیقی ارائه نمود زیرا این تعاریف در محدوده و قالب علوم می‌گنجد و امور شهودی و ذوقی را شامل نمی‌شود. به همین علت است که ذات هنر در دنیای امروز، هنوز به عنوان پدیده‌ای اسرار‌آمیز در ابهام باقی مانده و تعریف جامع و گویایی از آن ارائه نشده است. گویی هنر چونان قله‌ای دست نیافتنی است که انسان هرچه برای سلوک به آن تلاش به عمل می‌آورد، کمتر به کشف و شهود آن دسترسی پیدا می‌کند.(3)
 
اکنون به ارزیابی پاره‌ای از تعاریف درباره هنر می‌پردازیم، هر چند در نگاه ابتدایی، این جمله‌ها، جذاب و دلنشین به نظر می‌رسند اما با نظر دقیق‌تر ملاحظه می‌شود که در میان این تعاریف، هیچگونه انسجام و هماهنگی وجود ندارد.
 
تعریف هنر از زبان اندیشمندان
الف. هنر، انعکاس تخیل و تصور هنرمند است.(4)
 
ب. هنر، آفرینش زیبایی است به نیروی دانایی.(5)
 
پ. هنر، گزارش و ترجمه‌ای است از روح هنرمند.(6)
 
ث. هنر دعوتی است به سوی سعادت. (شیلر)(7)
 
ج. عنوان هنر را بایستی به چیزهایی اعطا نمود که با آزادی به وجود آمده‌اند. (امانوئل کانت)(8)
 
چ. هنر، گل زندگی است و هنرمند دوستدار واقعی بشر.(9)
 
 
فهرست مطالعات
 
این مطالعات دارای ۳۴ پاورقی می باشد.
 
چکیده ۱
 
مقدمه ۲
 
پیش درآمد     ۴
 
۱-۱) ماهیت و مقیاس موضوع:        ۳
 
١-۳) ضرورت انجام موضوع:    ۵
 
١-۴) اهداف پژوهش: ۵
فصل اول شناخت موضوع طراحی
 
۱-۱-۱-تعریف و خاستگاه هنر:         ۶
 
۱-۱-۲- تعریف فرهنک  ۷
 
۱-۱-۳-  شناخت فرهنگ       ۸
 
الف.  هویت فرهنگی  ۹
 
ب.  اهداف و سیاست‌های توسعه فرهنگی ۹
 
۱-۱-۴-  توسعه و تکامل فرهنگ       ۱۰
 
الف- بالا بردن رفاه عمومی    ۱۰
 
ب-  اوقات فراغت      ۱۰
 
ج- اهداف گذران اوقات فراغت         ۱۱
 
۱-۱-۵- هنر سرچشمه فرهنگ        ۱۲
 
۱-۱-۶- رابطه فرهنگ و معماری       ۱۲
 
الف.  تأثیر فرهنگ در شکل‌گیری فضای معماری      ۱۲
 
ب.  معماری به عنوان بستر فرهنگ  ۱۴
 
۱-۱-۷-فرهنگ و معماری ایران         ۱۴
 
۱-۱-۸-فرهنگ و هویت         ۱۵
 
۱-۱-۹-فرم      ۱۷
 
۱-۱-۱۰- انسان و اثر هنری   ۱۸
 
۱-۱-۱۱- ایران و جایگاه هنرهای بصری        ۱۹
 
الف- هنرهای بصری د رایران قبل از اسلام   ۲۰
 
ب- هنرهای بصری در ایران پس از اسلام:    ۲۱
 
نتیجه: ۲۳
 (فصل دوم دوم) موقعیت قرارگیری طرح
 
۱-۲-۱-بررسی کالبدی کلان شهری تهران: ۲۴
 
۱-۲-۲-ویژگی طبیعی و جغرافیایی تهران:    ۲۶
 
۱-۲-۲-۲-راه کارهای طراحی اقلیمی در تهران        ۲۹
 
جمع بندی: راه کارهای طراحی اقلیمی در تهران    ۳۲
 
۱-۲-۳-اقلیم سرد      ۳۳
 
۱-۲-۴-نقد و بررسی محیطی و مکان‌یابی سایت:   ۳۶
 
۱-۲-۴-۱-تاریخچه سایت:      ۳۶
 
الف-طرح جامع سابق تهران: ۳۶
 
ب-حمل و نقل و شبکه راه‌ها سایت مورد نظر (اراضی عباس‌آباد): ۴۰
 
ج-برنامه‌ریزی کاربری زمین در عباس‌آباد:      ۴۱
 
نتیجه گیری    ۴۳
( فصل سوم )
 
بخش اول
 
پیش درآمد برنامه‌ریزی کالبدی         ۴۴
 
۱-۳-۱-استانداردهای معماری:        ۴۴
 
۱-۳-۱-۱-فضاهای نمایش:     ۴۴
 
۱-۳-۱-۳-نمایشگاه    ۴۵
 
۱-۳-۱-۳-۱-خصوصیات سالن نمایشگاه        ۴۵
 
۱-۳-۱-۳-۲-روش‌های مختلف بازدید هدایت شده:   ۴۶
 
۱-۳-۱-۳-۳-مسیرهای حرکت:         ۴۶
 
۱-۳-۱-۳-۴-تابلوهای ثابت:    ۴۶
 
۱-۳-۱-۳-۵-نور نمایشگاه:     ۴۷
 
۱-۳-۱-۳-۶-کفپوش‌ها:         ۴۸
 
۱-۳-۱-۳-۷-تجهیزات جنبی نمایشگاه:        ۴۹
 
۱-۳-۱-۴-سالن کنفرانس:     ۴۹
 
۱-۳-۱-۵-کافه تریا      ۴۹
 
۱-۳-۱-۶-طراحی سالن از دیدگاه آکوستیک  ۵۰
 
۱-۳-۱-۶-۱-قرارگیری در ساختمان    ۵۰
 
۱-۳-۱-۶-۲-فرم         ۵۰
 
۱-۳-۱-۶-۳-شیب کف سالن:           ۵۱
 
۱-۳-۱-۶-۴-صندلی‌ها:          ۵۱
 
۱-۳-۱-۶-۵-صحنه:     ۵۲
 
۱-۳-۱-۶-۶-مصالح:     ۵۳
 
۱-۳-۱-۶-۷–خروج از سالن:   ۵۳
 
۱-۳-۱-۶-۸-احکام مربوط به سطوح داخلی: ۵۳
 
۱-۳-۱-۶-۹-سیستم تقویت صوتی:   ۵۴
 
۱-۳-۱-۶-۱۰-فضای انتظار تماشاچیان         ۵۴
 
۱-۳-۱-۷-بخش انفورماتیک:    ۵۴
 
۱-۳-۱-۸-بخش سمعی بصری:        ۵۵
 
۱-۳-۱-۹- بخش آموزشی      ۵۵
 
آموزش نظری:           ۵۵
 
۱-۳-۱-۹-۱- کلاس‌های درس:          ۵۵
 
۱-۳-۱-۹-۲-  اتاق سمینار:    ۵۶
 
۱-۳-۱-۹-۳- آموزش علمی:   ۵۶
 
الف -کارگاه طراحی و نقاشی:        ۵۷
 
ب-  کارگاه نقاشی دیواری:   ۵۷
 
ج-کارگاه عمومی مجسمه‌سازی:    ۵۸
 
د-کارگاه عکاسی:     ۵۸
 
ه-کارگاه آفرینش (مجسمه‌های نوری):       ۵۹
 
و-آزمایشگاه تجربه‌های معماری:      ۶۰
 
ز-  بخش اداری: –      ۶۰
 
۱-۳-۱-۹-۴-سالن چند منظوره         ۶۰
 
۱-۳-۲-ضوابط و مقررا ت شهرسازی و معماری جهت افراد معلول جسمی – حرکتی       ۶۴
 
بخش دوم ( بررسی نمونه های داخلی و خارجی )
 
۱-۲-۱-مقدمه‌ای بر بررسی چند نمونه داخلی        ۶۶
 
۱-۲-۱-۱-فرهنگسرای خاوران ۶۶
 
معرفی فرهنگسرا     ۶۶
 
ویژگی‌های بنا (مزایا و معایب)         ۶۸
 
۱-۲-۱-۲- فرهنگسرای نیاوران         ۶۹
 
معرفی فرهنگسرا     ۶۹
 
ورودی ۷۰
 
نگارخانه         ۷۱
 
بخش اداری    ۷۱
 
رستوران        ۷۲
 
سالن گوشه   ۷۲
 
کتابخانه         ۷۲
 
ویژگی‌های بنا (مزایا و معایب)         ۷۲
 
۱-۲-۲-معرفی نمونه‌های خارجی     ۷۳
 
۱-۲-۲-۱- مرکز هنری اوتما    ۷۳
 
۱-۲-۲-۲- مرکز هنر و مطالعات بریتانیایی در دانشگاه یال    ۷۴
فصل چهارم  (تحلیل سایت )
 
تحلیل سایت  ۷۵
 
۴-۱- جهت گیری با توجه به اقلیم     ۷۶
 
۴-۲- شیب و توپوگرافی        ۷۷
 
۴-۳-ابعاد و اندازه و فرم زمین           ۷۸
 
۴-۴- زون بندی         ۷۸
 
۴-۵- دسترسی        ۷۸
 
۴-۶- کاربریهای اطراف          ۸۰
 
۴-۷- چشم انداز های محل   ۸۱
فصل پنجم (برنامه ریزی فیزیکی)
 
بخش اول
 
۵۱-۱-لیست فضاهای پیش بینی شده در طبقات:   ۸۲
 
۵-۱-۲-لیست فضاهای پیش بینی شده در طبقات با مساحتهای لازم:     ۸۳
 
۵-۱-۴-دیاگرام عملکردی روابط         ۸۵
 
۵-۱-۵- بررسی سازه پروژه   ۸۶
 
۵-۱-۵-۱-  انتخاب سیستم سازه‌ای:          ۸۶
 
۵-۱-۵-۲- انتخاب نوع اسکلت سازه:           ۸۷
 
۵-۱-۵-۲-۱- سیستم اسکلت تمام فلزی:    ۸۷
 
۵-۱-۵-۲-۲- سیستم باربر بتنی       ۸۸
 
-نتیجه:          ۸۹
 
۵-۱-۵-۳-پوشش سقف:       ۸۹
 
۵-۱-۵-۳-۱-پوشش تیرچه و بلوک:     ۹۰
 
۵-۱-۵-۳-۲- سیستم وافل:   ۹۱
 
۵-۱-۵-۴-خصوصیات سازه‌ای پروژه    ۹۱
 
۵-۱-۶- تأسیسات مکانیکی: ۹۲
 
۵-۱-۶-۱- سیستم چیلر و هواساز: ۹۲
 
۵-۱-۶-۳-سیستم کولر آبی: ۹۳
 
۵-۱-۶-۴-سیستم‌های هواساز گرم:           ۹۳
 
۵-۱-۶-۵-سیستم تأمین آب گرم:     ۹۳
 
۵-۱-۶-۶- عایق‌بندی تأسیسات:       ۹۴
 
۵-۱-۷- آتش‌نشانی    ۹۴
 
۵-۱-۷-۱-طبقه‌بندی نوع آتش‌سوزی:          ۹۴
 
۵-۱-۷-۲-مواد خاموش‌کننده: ۹۵
 
۵-۱-۷-۳- کاربرد خاموش‌کننده‌ها:     ۹۵
 
۵-۱-۷-۴- انتخاب سیستم‌های خاموش‌کننده:        ۹۵
 
۵-۱-۸- تأسیسات الکتریکی  ۹۶
 
۵-۱-۸-۱- شدت روشنایی:    ۹۶
 
۵-۱-۸-۲- انواع چراغ‌ها:        ۹۶
 
۵-۱-۸-۳-  برق اضطراری       ۹۷
 
۵-۱-۸-۴- سیستم برق‌گیر:   ۹۷
 
۵-۱-۸-۵- سیستم اعلام حریق:       ۹۷
 
۵-۱-۸-۶-سیستم شبکه کامپیوتری  ۹۷
 
۵-۲- بخش دوم ( مبانی نظری طرح )
 
۵-۲-بخش مبانی نظری طرح  ۹۹
 
۵-۲-۱-اصول معماری سنتی ایران :  ۹۹
 
۵-۲-۱-۱- درون گرایی ۹۹
 
۵-۲-۱-۲- مرکزیت      ۱۰۰
 
۵-۲-۱-۳- پیوند معماری با طبیعت     ۱۰۰
 
۵-۳-۱-۴ -هندسه      ۱۰۰
 
۵-۳-۱-۵-تقارن          ۱۰۱
 
۵-۳-۱-۶-شفافیت و تداوم     ۱۰۱
 
۵-۳-۱-۷- راز و ابهام   ۱۰۱
 
۵-۳-۱-۸- اصل سلسله مراتب         ۱۰۲
 
۵-۳-۱-۹- انعکاس      ۱۰۲
 
۵-۳-۱-۱۰-اصل تضاد   ۱۰۳
 
۵-۳-۲- خصوصیات باغ ایرانی ۱۰۳
 
۵-۳-۲- آب نما در باغ ۱۰۵
 
۵-۳-۲-۲- نقش آب نما در محوطه سازی      ۱۰۵
 
۵-۳-۳- بشر و فضا     ۱۰۶
 
۵-۳-۳-۱- عناصر شاخص درک بصر ی فضا    ۱۰۷
 
۵-۳-۳-۲- انتخاب فرم ۱۰۹
 
۵-۳-۴-آب و معماری   ۱۱۰
 
۵-۳-۴-۱- آب و آب نما ۱۱۰
 
۵-۳-۴-۲- کاربرد آب در معماری ایران ۱۱۲
 
۵-۳-۴-۳- خصوصیات آب        ۱۱۲
فصل ششم (آلترناتیو- مبانی طرح )
 
۶-۱- الترناتیو   ۱۱۴
 
۶-۱-۲- آلترناتیو۲        ۱۱۴
 
۶-۱-۳- آلترناتیو ۳       ۱۱۵
 
۶-۱-۴- آلترناتیو ۴       ۱۱۵
 
۶-۲-  مبانی طرح و روند طراحی      ۱۱۶
 
۶-۳- محور اصلی       ۱۱۷
 
۶-۴- ورودی    ۱۱۷
 
۶-۵ – توپوگرافی        ۱۱۷
 
۶-۶- حیاط مرکزی     ۱۱۷
 
۶-۷- گالری ها ۱۱۷
 
۶-۸- فضاهای ارتباطی         ۱۱۸
فصل هفتم : فهرست منابع   ۱۲۰
 
فهرست منابع به زبان فارسی و لاتین         ۱۲۱


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی معماری خانه هنر ,مطالعات خانه هنرمندان ,مرکز هنرمندان ,خانه هنرمندان، مطالعات، رساله ، دانلود خانه هنرمندان،رساله خانه هنرمندان، پایان نامه خانه هنرمندان،برنامه فیزیکی، سرانه،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی، خانه هنرمندان،تاریخچه ، دانلود رسال,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی خانه هنرمندان
 




:: برچسب‌ها: مطالعات طراحی معماری خانه هنر ,مطالعات خانه هنرمندان ,مرکز هنرمندان ,خانه هنرمندان، مطالعات، رساله ، دانلود خانه هنرمندان،رساله خانه هنرمندان، پایان نامه خانه هنرمندان،برنامه فیزیکی، سرانه،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی، خانه هنرمندان،تاریخچه ، دانلود رسال, ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نقش برتر پارس
ت : پنج شنبه 26 مرداد 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی