پاورپوینت انسان طبیعت معماری – فراکتال در معماری 71 اسلاید
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
پاورپوینت انسان طبیعت معماری – فراکتال در معماری 71 اسلاید

   تعدادبرگ: 71 اسلاید   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 3686 kb  تعدادمشاهده  2  


ما فراکتال‌ها را هر روز می‌بینیم:
درختها ، کوهها، پراکنده شدن برگهای پاییزی روی زمین
فراکتال شکل هندسی چند جزیی است که می‌توان آن را به تکه هایی تقسیم کرد که انگار هر تکه یک کپی از ” کل ” شکل است.
هندسه فرکتالی وسیله و مفهومی نوین است که امکان توصیف شکل طبیعی را میسر کرده است. اشکال هندسی طبیعی نظیر کرات سماوی و درخت کاج را به آسانی می توان با کره و مخروط توصیف کرد ولی بسیاری دیگر از اشکال طبیعی بقدری پیچیده هستند که حتی با ترکیبی از اشکال اقلیدسی قابل توصیف دقیق نیستند. شکل گل‌کلم، توپوگرافی کوهها، سطح یک فلز در مقیاس های میکروسکوپی نمونه‌هایی از شکل‌های طبیعی هستند که توصیف آنها تنها توسط هندسه فرکتالی ممکن است.
 

اگر بخواهیم از دید کلی به بحث فرکتال نگاه کنیم آن را می توان به ۳ دسته تقسیم بندی کرد : ۱- هندسه فرکتال : در این قسمت از دید ریاضی به فرکتال نگاه می شود که بیشتر مورد توجه ریاضی دان ها قرار گرفته اما پایه های قسمت های بعدی نیز می باشد ، و تا با عناصر اصلی فرکتال و چگونگی ایجاد این فرم آشنا نشویم نمی توان فرم های مختلف و حجم های مختلف را شناسایی کرد. ۲- فرم فرکتال : با توجه به اینکه ،محصول هندسه فرکتال فرمی است که دقیقاً آن مشخصه های هندسی مربوطه را دارد . در این بخش فرم هایی همچون فرم های درخت ، فرم های مندلبرت ، فرمهای موجود در طبیعت ، ایجاد فرم های رندوم، خود متشابهی، فرکتال در نقاشی ( آثار نقاشانی چون جکسون پالاک ) و … مورد بررسی قرار گرفته..
 
۳- حجم فرکتال ( فرکتال در معماری ) : نتیجه فرم های مختلف می تواند به یک اثر معماری منتج شود لذا در این بخش حجم های فرکتالی و آثار معماری مطرح می شود
اشکال فرکتالی چنان با زندگی روزمره ما گره خورده که بسیار جالب  است. با کمی دقت به اطراف خود، می توان بسیاری از این اشکال را یافت. از گل فرش زیر پای شما و گل کلم درون مغازه های میوه فروشی گرفته تا شکل کوه ها، ابرها، دانه برف و باران، شکل ریشه، تنه و برگ درختان و بالاخره شکل سرخس ها، سیاهرگ و حتی می توان از این هم فراتر رفت : سطح کره ماه ، منظومه شمسی و ستارگان  .
 
کشف مفاهیم فرکتالی ابزاری قدرتمند در اختیار دانشمندان جهت مقایسه پدیده‌های پیچیده طبیعی قرار داد. مثلامی‌توان تغییرات فعالیت‌های لکه‌های خورشیدی در زمان را توصیف و با تغییرات درجه حرارت ‌اتمسفری زمین مقایسه نمود.


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی فراکتال در معماری, تاریخچه فراکتال در معماری, تحقیق در مورد فراکتال, تحقیق درباره فراکتال, تحقیق کامل فراکتال, دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری, دانلود مقاله در مورد فراکتال در معماری, دانلود پروژه آماده انسان طبیعت معماری, دانلود پروژه فراکتال در معماری, دانلود پروژه پاورپوینت انسان طبی,
مقالات مرتبط در این دسته
مقاله معماری سبز ۳۷ اسلاید – اصول معماری سبز – Green Architecture
مقاله معماری سبز ۳۷ اسلاید – اصول معماری سبز – Green Architecture
 




:: برچسب‌ها: پاورپوینت انسان طبیعت معماری – فراکتال در معماری 71 اسلاید ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نقش برتر پارس
ت : پنج شنبه 29 دی 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی