پاورپوینت موزه هنر سامسونگ لیوم
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
پاورپوینت موزه هنر سامسونگ لیوم

تاریخ ایجاد 24/02/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 52 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 3322 kb  تعدادمشاهده  57  


 
 
مجموعه "موزه لیوم" تحت سرپرستی "بنیاد سامسونگ"، نه تنها طیف وسیعی از آثار هنری فاخر را ارائه می کند، بلکه سه بیان متفاوت در معماری معاصر را نیز در یک سایت گرد هم آورده است.
 
موزه هنر سامسونگ لیوم شامل دو بخش خانه هنر کره ای سنتی و هنر معاصر است. موزه شماره 1 توسط معمار سوئیسی ماریو باتو و موزه شماره 2 توسط معمار فرانسوی ژان نوول و معمار هلندی رم کولهاس طراحی شده اند.
 
موزه شماره 1 مجموعه ای از هنر سنتی؛ شامل 36 قطعه از گنجینه های ملی کره جنوبی و به عنوان بخش فرهنگی مجموعه موزه می باشد. از جمله این گنجینه ها می توان به: مناظر و نقاشی های محلی، سرامیک های سنتی و ظروفی مانند کلادون و بون چئونگ، ظروف سفالین سنتی کره ای که رنگ آبی مایل به سبز دارد و همچنین خنجر قرن 14، تاج، گوشواره و زیور آلات و هنر بودایی، مجسمه ها، نقاشی و نسخه های خطی، اشاره نمود.
 
موزه شماره 2 ویژگی های هنر مدرن و معاصر از هنرمندان هر دو کره شمالی و جنوبی و دیگر کشورها است. بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله دیمین هرست، وارهول، ایو کلاین و دونالد جاد نمایشگاه دائمی دارند. این موزه یکی از بهترین دیدنیهای کره جنوبی و جاذبه های گردشگری سئول به شمار می رود. گفتنی است که ساختمان درخشنده و هیجان انگیز طراحی شده توسط بوتا در سال 2004 میلادی بطور کامل با معماری تیره رنگ ژان نوول و رم کولهاس در تضاد می باشد.
 
سایت پروژه واقع در یک فضای شهری آشفته و بی نظم در سئول، کره جنوبی می باشد. موزه هنرهای سنتی در حاشیه سایت در یک نوار باریک، که حدفاصل دو معبر بوده و سطح شیبدار سبزی است، قرار گرفته. ساختمان بصورت یک جفت توده بهم متصل از زمین برآمده و بلندتر از بقیه ساختمان های مجموعه در بالاترین نقطه سایت، به یک نشانه شهری تبدیل شده.(ب-3)
 
شاخصه های آثار بوتا نظیر دقت در توپوگرافی زمین، گرایش به فرم های هندسی، ایجاد سایه-روشن و بهره گیری از نور طبیعی با استفاده از نورگیرهای سقفی،  پیوند بنا به طبیعت و تاکید بر مهارت های حرفه ای در اجرا را می توان در این موزه نیز مشاهده نمود.
 
این ساختمان سفالین شامل یک حجم راست گوشه مکعب مستطیل شکل در بخش بالایی و یک مخروط وارونه در بخش پایینی است. ساختمان بدون پنجره بوده و توده مخروطی بصورت یک نقطه اتکا در مرکز مجموعه به نمایش درآمده و توده مکعب مستطیلی با یک سری احجام پیرامونی بر بالای آن که به بر روی آن ها درختانی روئیده است، یادمانی از قلعه ها و استحکامات نظامی قدیم کشور کره با پرچم های آویخته می باشد و احساسی از قدمت و سنت را بوجود می آورد که در ارتباط با عملکرد موزه به عنوان محل نمایش هنرهای سنتی طراحی شده است و سرشار از معانی سمبلیک می باشد. بدین ترتیب شخصیت ساده، ابتدایی و هندسی بنا به بیان فیگوراتیو و فرمی تبدیل شده است.(ب-3)
 
پوشش بدنه ها هم جنس و از قطعات مدولار تکرار شونده سفالی است که احساس سنت و قدمت را تشدید می کند. اما بوتا این مصالح را به شکل مدرن بکار گرفته و قطعات به روش جدید بدون چسب یا ملات به ساختمان متصل شده اند. این قطعات سفالی در بدنه حجم مکعب مستطیلی بصورت یک ردیف در میان از قطعات صاف و ذوزنقه ای شکل و در توده مخروطی همگی از نوع ذوزنقه ای شکل بکار رفته اند.(ب-3)
 
گالری ها در مجاورت و اطراف وید قرار گرفته و تا یک طبقه زیرزمین پایین می روند. پلکانی در مجاورت وید در یک مسیر حلزونی پیچ می خورد و به گالری ها می رسد. از طریق هسته نورانی وید که به سمت پائین باریک تر می شود، عمق فضا درک شده و کشش و جاذبه ای به طبقه تحتانی ایجاد می شود که از این طبقه زیرزمینی، این موزه با موزه هنرهای معاصر و فضای نمایشگاهی موقت؛ که این پروژه را به شکل مناسبی تکمیل کرده اند، ارتباط برقرار می کند.(ب-3)


کلمات کلیدی مرتبط:
موزه خارجی ,معماری موزه ,طرح موزه خارجی ,ایده و کانسبت ,دانلود تحقیق موزه ,دانلود پاورپوینت ,موزه هنر سامسونگ لیوم ,نمونه موزه ,نمونه موردی موزه ,نمونه تطبیقی موزه ,تحقیق موزه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنر سامسونگ لیوم -شاهکار سه معمار بزرگ
پاورپوینت بررسی موزه ی هولوکاست شهر دالاس
پاورپوینت بررسی موزه ایران باستان
پاورپوینت نقد وتجزیه وتحلیل معماری موزه
پاورپوینت بررسی طرح موزه تاریخ طبیعی بیس1 در سوئیس
پاورپوینت بررسی معماری موزه سانتوری در اوزاکا اثر تادائو آندو Suntory Museum, Osaka
پاورپوینت بررسی معماری موزه طراحی ویترا Vitra اثر فرانک گری
پاورپوینت بررسی معماری موزه زاهدان اثر بهروز احمدی
پاورپوینت بررسی طراحی موزه هانس کریستین اندرسن در دانمارک
پاورپوینت بررسی موزه کیوشو گِیبونکان اثر کنگوکوما - Kyushu Geibunkan Kengo Kuma
پاورپوینت بررسی موزه هنر تشيما
پاورپوینت بررسی موزه هنر کودکان درامريكا
پاورپوینت بررسی موزه هنر آتلانتا در امریکا
پاورپوینت بررسی موزه فن و هنر آمریکا
پاورپوینت بررسی موزه هنر اسپن اثر شیگروبان
پاورپوینت بررسی موزه هنر طنز و کارتون
پاورپوینت بررسی موزه حبابی هیرشورن
پاورپوینت بررسی موزه براد
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای زیبای ویرجینیا
پاورپوینت بررسی موزه پلازا در کنتاکی
 




:: برچسب‌ها: پاورپوینت موزه هنر سامسونگ لیوم ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نقش برتر پارس
ت : دو شنبه 6 آذر 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی